Ny vindtunnel vil gøre McLaren mere effektiv trods ‘svære valg’
McLaren mener, at det giver bedre mening at bygge en vindtunnel, fremfor at leje andre faciliteter. Dermed vil de bedre kunne overholde budgetloftet.
McLaren har været i færd med at opføre en ny vindtunnel, som blev afsluttet tidligere på sommeren. Den er dog endnu ikke blevet taget i brug.
McLaren forventes snarest at tage deres egen vindtunnel i brug. Indtil det sker, benytter de sig af Toyotas vindtunnel i Köln.
Det betyder, at de hidtil har sendt dele frem og tilbage mellem Tyskland og Storbritannien. Dette har påvirket deres mulighed for at udvikle sig hurtigt og billigt.
De har også givet andre dele af deres McLaren Technology Center i Woking en overhaling. Blandt andet har de forbedret deres simulator, hvilket også kommer til at gavne udviklingen.
Ikke nok med det, så har de også brugt penge på at hente nyt personale til holdet. Blandt andet har de hentet Red Bulls Rob Marshall og Ferraris David Sanchez, som begge kommer til at arbejde i en ny struktur.
Men McLaren-direktør Zak Brown har indrømmet, at de har været tvunget til at ‘tage nogle svære beslutninger’ andre steder. Ellers ville det ikke være muligt at få deres udgifter til at hænge sammen med budgetloftet.
“Vi havde nogle ineffektiviteter i vores forbrug,” sagde Brown til Motorsport, da han blev spurgt om de kan holde sig under budgetloftet i denne sæson.
“Vi havde ikke vores egen vindtunnel. Vi lejede en vindtunnel, så det har haft en højere pris, end hvis du bare betaler driftsudgifter for din egen.”
“Vi har været nødt til at træffe nogle svære beslutninger. Men nogle af vores nye teknologier, der kommer i brug, er faktisk økonomisk mere effektive. Og vi er i stand til at omdirigere noget af det ineffektive forbrug til yderligere personale.”