Aston Martin annoncerer ny kæmpe sponsor til 2024
Aston Martin har bekræftet, at de har indgået et nyt partnerskab med stichd. De bliver dermed deres officielle merchandisepartner i Formel 1-sæsonen i 2024.
Virksomheden stichd er en del af PUMA Group, og har produktion af merchandise som et af deres specialer. De har nu indgået en aftale med Formel 1-holdet Aston Martin.
Det betyder, at de skal producere og distribuere holdets merchandise fra den kommende sæson og frem.
Aston Martins detailbutikker, som de har med rundt til de forskellige løb, vil også blive drevet af stichd. Det kommer til at være tilfældet for hvert løb i næste sæson.
Desuden har stichd også sikret sig de globale distributionsrettigheder til Aston Martin F1-produkter. I samme ombæring indebærer den nye aftale, at stichd overtager rollen som e-handelspartner for det britiske hold.
Aston Martin er ikke det første hold, som stichd har sikret sig en aftale med. I forvejen har de nemlig også partnerskaber med både Mercedes, Ferrari og Red Bull.
Jefferson Slack, der er kommerciel direktør for Aston Martin, har udtrykt stor glæde over deres nye samarbejde.
“Vi mærker virkelig passionen og intensiteten hos vores fans. I år har vi oplevet en enorm vækst blandt vores fans – især da holdets præstationer på banen er blevet bedre,” lød det fra ham ifølge PlanetF1.
“Meget af det, vi gør som et hold, er rettet mod at overraske og glæde vores fanbase. At samarbejde med stichd om at gøre officielt fantøj tilgængeligt for alle, er en fantastisk mulighed. Vi ser frem til at arbejde tæt sammen med dem om næste års første kollektion.”