Kevin Magnussen forklarer Haas-bilens begrænsninger
Kevin Magnussen har givet et spændende indblik i, hvad han mener begrænsningerne er for Haas’ VF-23.
Teamchef Günther Steiner mener, at deres bil er i stand til at score point ved hvert løb. Alligevel har Haas ikke formået at gøre dette, siden Miamis Grand Prix.
Det har betydet, at Haas i skrivende stund ligger nummer syv i konstruktørmesterskabet. Her er de ni point efter McLaren, mens de har lige så mange point som Alfa Romeo efter Spaniens Grand Prix.
I et interview med Speedcafe har teknisk direktør Simone Resta udtalt, at holdet planlægger at introducere en række opgraderinger i løbet af sæsonen.
Dette var dog ikke tilfældet i forbindelse med løbet i Spanien. I Miami introducerede de derimod et helt nyt gulv, mens deres frontaffjedring og -vinge blev opgraderet i Monaco.
“Vi føler, at vi har en ret god platform. Vi føler, at vi har en god pakke til traditionelle højhastighedsbaner,” sagde Magnussen ifølge Speedcafe.
“Kørslen er stadig noget, som vi er nødt til at se på og forsøge at forbedre. Når vi kører på lavhastighedsbaner, er det der, vi føler mangel på ydeevne.”
Magnussen blev også spurgt, om deres begrænsninger er et resultat deres opsætning af bilerne eller derimod et udviklingsmæssigt problem.
“Det er flere sammenhængende ting,” sagde han.
“Det handler bare om at være kompatibel med skævhederne og bumpene i banen, men samtidig have en aerodynamisk platform, der fungerer godt.”
“De er meget komplicerede, de her biler. Du kan ikke bare skifte helt til et mekanisk greb, for så har du aerodynamik, der er meget komplekse. Bilens holdning skal også være i det rette område for at maksimere den aerodynamiske ydeevne.”
“Kompromiset mellem disse to er altid en kamp for alle hold.”