Ikonisk tøjmærke i pole-position til at overtage AlphaTauri
Formel 1-holdet AlphaTauri kan stå overfor et navneskifte, og et kendt tøjmærke er med i kampen.
Red Bull, der ejer AlphaTauri, er ikke interesseret i et direkte salg af holdet. Tidligere har det været kendt under navne som Minardi og Toro Rosso.
Ifølge RacingNews365 har holdet modtaget et bud på 1 milliard dollars (6,8 milliarder kroner), men det har Red Bull valgt at afvise.
I stedet arbejder de på at finde en ny hovedsponsor til holdet. I øjeblikket er det opkaldt efter AlphaTauri, som er et tøjmærke stiftet af Red Bull tilbage i 2016.
Flere kilder har bekræftet over for RacingNews365, at et andet tøjmærke er med i kampen om at blive ny titelsponsor. Konkret skulle der være tale om det tyske tøjmærke Hugo Boss.
Red Bull-rådgiver Helmut Marko afslørede tidligere i år, at holdet potentielt kan ændre navn som følge af deres planer for næste år.
Der er allerede sket store ændringer for det Faenza-baserede hold, da de tager afsked med teamchef Franz Tost. Han bliver afløst af tidligere Ferrari-sportsdirektør Laurent Mekies.
Hugo Boss har rettet fokus mod Formel 1, efter Daniel Grieder blev hentet ind som direktør i juni 2021. Inden da havde han tilbragt seks år i en lignende rolle hos Tommy Hilfiger.
Derfor arbejdede han tæt sammen med Mercedes, og havde derfor også et samarbejde med den syvdobbelte verdensmester Lewis Hamilton.
Dette samarbejde gjorde det muligt for Hilfiger at skabe forbindelse til et andet publikum. Grieder har dog senere indrømmet, at han ikke ville gå den samme vej, efter han overtog kontrollen over Hugo Boss.
I stedet mener den amerikanske forretningsmand, at det er nøglen til at fortsætte med at udvide kendskabet til Hugo Boss-mærket.
Det gør det også muligt at henvende sig til både det mandlige og kvindelige marked, da der har været en kraftig stigning i antallet af kvinder, der ser Formel 1. Dette er primært drevet af Netflix-showet Drive to Survive.